Μια διαφορετική Έκθεση Τέχνης στο 3ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς

Μια διαφορετική Έκθεση Τέχνης στο 3ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς

Μια διαφορετική Έκθεση Τέχνης στο 3ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς

Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2020 πραγματοποιήθηκε μια Έκθεση Τέχνης στο χώρο του θεάτρου του Γυμνασίου που είχε τη δική της ιδιομορφία. Ο Χρήστος Κοντόπουλος, καλλιτέχνης εγκεκριμένος από το Υπουργείο Παιδείας παρουσίασε μια σειρά έργων Τέχνης με βασική πρώτη ύλη υλικά που επρόκειτο να απορριφθούν ως άχρηστα και να καταλήξουν στους κάδους απορριμμάτων. Ο δημιουργός τους εξήγησε το πώς συνέλεξε και αξιοποίησε το υλικό αυτό, τι καλλιτεχνικές προθέσεις είχε και σε πιο βαθμό η διαδικασία αυτή είχε ως αποτέλεσμα την ευαισθητοποίηση των θεατών-μαθητών σε ζητήματα τέχνης, οικολογίας και ανακύκλωσης.

Ο κύριος στόχος του δημιουργού των έργων αυτών ήταν να τονιστεί η βασική περιβαλλοντική αρχή ότι στην φύση τίποτε δεν είναι άχρηστο ενώ σωστή στάση απέναντι της είναι εκείνη που επαναφέρει στο βιολογικό κύκλο ότι καταστεί προσωρινά για κάποιους λόγους ανεπαρκές για τις ανάγκες των ανθρώπων. Γενικότερα αυτό ανάγεται σε μια συνολικότερη κοσμολογική αρχή ότι τίποτα δεν καταστρέφεται στη φύση αλλά συνιστά μια νέα αρχή αναζωογόνησης της.

Ως προς το καλλιτεχνικό περιεχόμενο της έκθεσης αυτής, τα έργα του κ. Κοντόπουλου εγγράφονται στην γενικότερη κατεύθυνση της Art Povera, μιας καλλιτεχνικής τάσης που κυριάρχησε ευρύτερα στον κόσμο στις δεκαετίες του 1960 και 1970 με άξονα την Ιταλία και αποτέλεσε τον πρόγονο της  Pop Art τελευταίων δεκαετιών. Το ρεύμα αυτό εμφανίστηκε σε περίοδο κοινωνικής αναταραχής και νεανικών εξεγέρσεων στην Ευρώπη, όταν οι καλλιτέχνες υιοθέτησαν μια ριζοσπαστική στάση, επιτιθέμενοι στις υπάρχουσες πολιτικές και ηθικές αξίες της εποχής. Το κίνημα κατήγγειλε τον καταναλωτισμό, τα φαινόμενα μαζικής φτώχειας και εξαθλίωσης στον πλανήτη, αλλά κυρίως τις εκτεταμένες οικολογικές καταστροφές που προκαλούσε η τότε βιομηχανική ανάπτυξη.

Η ανταπόκριση των μαθητών στα έργα που εκτέθηκαν στην έκθεση ήταν ανέλπιστα θετική, δεδομένου ότι πρόκειται για μια δύσκολη καλλιτεχνική τάση που εύκολα παρερμηνεύεται. Οι μαθητές υπέβαλαν δεκάδες ερωτήσεις στον δημιουργό και κυρίως έγραψαν σειρά σχολίων στο βιβλίο εντυπώσεων που τους παρασχέθηκε από τον κ. Κοντόπουλο. Ο ίδιος δώρισε τα έργα του στο σχολείο, τα οποία με επιλογή των μαθητών διακοσμούν τις τάξεις τους και τους χώρους του σχολείου.

 

Ο διευθυντής

Comments are closed.